.en miljon bollar i luften

Ok, dagens läxa: När ens barn ska äta mat, se till att INTE göra något som kräver din uppmärksamhet åt ett annat håll samtidigt. Det kommer aldrig sluta bra.

Effektiv. Imorgon ska vi på utflykt och jag skulle göra plättar att ta med. Då är det ju jättebra att göra en smet och sedan ge de första plättarna som lunch till barnen, och så kan de äta medan jag gör resten. Toppenbra!
Tills A tyckte att hennes plättar skulle flyga ner till golvet.
Och K ville ha mer plättar.
Och mjölk.
Och A tyckte att hennes numera delade plättar skulle ligga på golvet.
Hon slängde sina bestick.
A fick fil istället.
K ville ha mer plättar
A hade fil på hela magen.
A körde ner händerna i filen.
Innan jag hann fram skakade hon på händerna så det skvätte.
Katten T fick fil i pälsen.
Jag fick torka A samtidigt som jag hällde smet och vände plättar.
Sen skulle K ta sylt, fast det gick bra.
A var tvungen att gå på pottan.
A skulle bajsa mitt i alltihop.
I pottan alltså.

Jag fick springa skytteltrafik mellan bordet för att kolla till ungarna, och varje gång jag vände ryggen till för att vända eller hälla eller lyfta undan färdiga hände något annat som krvde min uppmärksamhet.

Nåja, ingen skada skedd. Barnen blev mätta, köket rent och plättarna klara, och ingen blev bränd. fast några råkade jag nog vända lite för snabbt men skit samma. Många blev det iallafall. Typ 70.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0