.det bara brinner här ju

Jaha. Först var det grannens lägenhet för 2 år sen och sen var det en lägenhet i grannhuset nu i vår och idag var det i skogen. Fast det var nog inte så farligt.

Jag och barnen gick till lekparken efter K´s dagishämtning. Satt i sandlådan, och plötsligt kändes det bara inte som vanligt. Det var nånting, liksom. Tittade över hustaket och tunna vita moln blåste på ett annorlunda sätt. Var det moln? Eller rök?
Tyckte att det såg lite rökigt ut fast mest som att det var lite disigt bara. Svårt att förklara.
Två som satt vid ett bord i närheten svor till och rusade typ upp, men jag tyckte fortfarande allt bara var konstigt, men kände lite lukt också. Men jag tyckte det var konstigt, om det brann borde ju röken vara svart och inte vit?
Men när K plöstligt sa att det är rökigt där borta, så fattade jag ju ännu mer att det inte var inbillning. Så jag satte ungarna i vagnen, och sen kom en av de som suttit vid bordet ut och pratade i telefon och sa något om "brandkåren". Sen hörde jag lite sirener och då fick jag ännu mera nog.

Vi gick på gångvägen uppe vid husen, sen går en lång backe ner och efter det skog, och där, bortanför skogen, så syntes det verkligen rök. Fortfarande ganska ljus, men lite gråbrundassig. En från en balkong fråagde om jag såg något brinna men det gjorde jag inte. Gick iallafall hem och kollade i tidningarna men det stod inget.

Lagade mat och kollade i fönstret men röken verkade ha försvunnit. Så efter maten gick vi ut igen, och nu var himlen helt klarblå. Var vid lekparken precis utanför dagis, och jag såg skymten av en brandbil åka iväg på gångvägarna där bakom.
När vi kom hem efter två timmar kunde jag sedan läsa det här i tidningen gp.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0