.en härlig dag

Idag var nog den varmaste dagen på hela sommaren, tror jag. Runt 30 grader. På förmiddagen fick de vara på balkongen, men sedan gick vi ut och var ute i ungefär tre timmar. På den tiden åt vi plättar och drack saft på en filt på gräset, lekte på två olika lekplatser, klättrade i småbergen och sparkade boll och kastade bollen i basketkorgar.
När vi skulle hem skulle A såklart spänna fast sig själv, vilket hon inte kunde trots upprepade "A kan!" och tillslut knäppte jag fast henne ändå vilket resulterade i ett illvråååål av "A kaaaaaan!".

Sedan kunde det ha blivit lite pinsamt när vi gick förbi en typ granne, fast hon bor i ett hus bredvid. Barnen hälsade som vanligt och hon nämnde hur stora de blivit.
K: Ja jag är stor, jag har tappat två tänder.
Hon: Haaar du!?
Jag (till K): Nämen det har du ju inte, K.
K: Han har tappat två tänder.

Sedan gick vi och jag kom på att K menade förstås grannen, som saknar två av sina tänder... ups. Barn är frispråkiga! Tur att han sade "jag" och "han" och inte "du" eller "hon" även om grannen såklart är medveten om det... hm.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0