.böcker böcker böcker

NU har jag äntligen beställt ett helt gäng med böcker. Det blev för cirka 1300 kr, hoppsan, men å andra sidan är det evigheter sedan jag köpte en bok till mig själv. Dessutom har jag råd! Och det blev många för pengarna.

De här blev det tillslut (ändrade massa i min lista):

Först och främst de böcker jag saknade i Isfolket, bok 5 och 31-47. Serien jag älskar och hatar på samma gång. Nej, hatar är för starkt. Ogillar.
Den är egentligen underbar, en släktsaga som spänner från 1500-talet till nutid, och så är det massa onaturliga inslag hela tiden.
Samtidigt är det tantsnusk. Kiosklitteratur. Slarvigt skrivet. Fjantiga påståenden. Men om man bortser från det...
Första gången jag läste den älskade jag den till sista boken, då jag slängde den ifrån mig och tänkte "vilken skitserie!" Men vem är det nu som köpt alla böcker och då och då tar fram någon av dem jag har och läser från pärm till pärm? Jag bara älskar vissa av personerna, och vissa av böckerna hör till mina favoriter. Fast ibland kan jag önska att det varit en mer... seriös författare som fått idén, och skrivit den på samma sätt fast utan allt det som jag egentligen inte tycker om. Fast då hade det nog inte varit samma sak... äh. I love Isfolket även om det är tantsnusk.

Sedan blev det Flickan och skulden, av Katarina Wennstam. En bok om våldtäkter, som jag velat läsa länge.

Hanteringen av odöda och Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist.

Rosario är död av Majgull Axelsson som verkar vara riktigt, riktigt hemsk.

Alla ovan i pocket.

Sedan måste det förstås in lite fantasy.

Det förlorade barnet av Tad Williams. Har redan första boken i en serie , och detta är  andra och sista boken. Blev kartonnage, eftersom första boken är det.

Därefter var jag sååå kluven om hur jag skulle göra med min älskade, älskade Deverry-serie. De två sista böckerna skulle ju inte komma ut på svenska. Snyft snyft snyft. Så nu har jag faktiskt köpt dem på engelska. Tänkte köpa i pocket, för de bara SKA komma ut på svenska  (har jag bestämt)och då ska jag köpa dem igen. Men bara en fanns i pocket. Så båda fick bli i formatet inbunden.

The Spirit Stone och The Shadow Isle av underbara Katharine Kerr. Hoppas nu bara jag pallar med engelskan, men jag har läst böcker på engelska förut, och det funkar. Bra träning. Och vad gör man om alternativet är att kanske inte få läsa dem alls?

Om någon inte orkar räkna så blir det alltså 25 böcker. Snittpris 52 kronor styck. Då är frakten inräknad. Man kan ta gratis frakt, men då får man böckerna ett par dagar senare och vem är så dum att man väljer det?! Böcker vill man väl ha nu, helst på en gång, och allra helst redan igår.

Och så är det bara lööördag nu.




Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0