.trollnytt

Småtrollen fortsätter att få mig att skratta och bli alldeles galen ibland.

Som igår när jag skulle diska och göra iordning köket efter maten. A bara skulle upp på stolen och sedan vidare upp på bordet. Tror jag slängde (lyfte) ner henne femton, tjugo gånger. Tillslut gav jag upp och la ner alla stolar. Fanns ju inga alternativ, kunde ju knappast slänga ut henne och stänga dörren, och uppe på bordet får hon bara inte vara.

I morse var hon söt. K vaknade först och gick till toan, väl där hör jag att det hänt lite saker så jag måste springa dit. A fick ligga kvar, men när jag står i badrummet kommer hon gåendes - i pyjamas med blåbärsmössan på huvudet. Hahaha.

Igår var hon även leden och gnällig efter middagsluren, så jag går runt med henne i famnen. K som vill leka säger:
"Ställ ne A på majken. Ställ ne min systej på majken. Mamma, ställ ne min systej på majken."

Nya ord från minitroll:
pata =bada (innan sa hon ba)
ule gå = ut och gå (boktitel)
elle bo = ellens boll (boktitel)
lumpa = rumpa
lä = mjölk
kssa = kissa (säger hon när hon kissar på golvet)
näääeee = nej eller ja

K har en ny favoritlek: att bajsa lego. Det går till så att man ska stoppa massa legobitar innanför hans tröja på ryggen, och sedan hoppar han tills alla legobiter trillar ut= han bajsar lego.
Ja jag erkänner, jag är väldigt skyldg till att ha hjälpt till att komma på leken, men han har iallafall jättekul.

Kommentarer
Postat av: tiny

kan inte annat än skratta. HAHAHAH. underbara ungar.

2008-02-18 ~ 23:24:21
URL: http://tinys.blogg.se

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0