.om vatten och miljö

Skruttagumman sover och busungen står i badrummet och tvättar sina händer. Jag tror att han har stått där i tio minuter eller något. Ah, jag har sådan dubbelmoral. Igår gnällde jag på P att han lät vattenkranen stå och rinna mellan sköljningarna när han diskade, jag stänger alltid av den för det känns som om man slösar så mycket på vatten annars. Fast nu låter jag K stå och leka med rinnande vatten, och jag älskar att ta långa, varma duschar. Dessutom fördiskar jag supernoga och sköljer långsammare än P så jag slösar nog mer vatten än han ändå.

Och ja, jag vet att vi har alldeles obegränsat rent vatten. Det är ju inte så att det kan ta slut. Det är snarare lite miljötänk.
Ännu en dubbelmoral, jag är svindålig på att källsortera och jag tänker på alla klimatförändringar men har jag ändrat något alls i mitt liv sedan de började smälla upp stora rubriker? Nej. Inte ett skit.
Fast vi åker ju i stort sett aldrig bil. Jo, P samåker till jobbet. Och vi ska köpa en bil. Och datorna står på från morgon till sena kväll, och är det inte tv:n så är det ungarnas cd-spelare. Och vi bär hem maten i plastkassar som vi sen använder för att slänga sopor i. Och vi slänger mycket sopor.
Och vi har inte ens en ingen reklam tack-skylt på dörren, för jag vill ju ha en del av reklamen!

I´m evil.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0