.nattpladder

Igår när jag gick och la mig vaknade K. Och pladdrade. Munnen gick i ett, knappt tyst en sekund. Prickarna är där jag inte riktigt minns vad han sa.

K: ...en liten kusin, mormor kan inte bära min lilla kusin. Mormor är lång... mormor har en vit bil, jag har köpt en vit bil till mormor. Mormor vill inte ha en vit bil, den är gammal, mormor vill ha en röd bil. Jag ska slänga mormors bil i papperskorgen.
Jag nämnde att han kan tvätta mormors bil i sommar.
K: Jag ska bära mormors bil till badkaret.
Jag: Bilen är för stor och tung, den får man tvätta ute med en slang.
K: Jag ska tvätta mormors bil med en grön slang, den är gammal.

K: Mormor har ett gult flagghus.

K: Jaa vi ska åka luciatåg, först ska vi åka spårvagn sen ska vi åka luciatåg. Luciatåget är tjock!

K: ...det kommer ett brev, jag ska öppna det...Jaaa, nu kan A börja på dagis, står det.

K: Jag slog mig där, på spets-knäet. Hos mormor slog jag mig på knäet.
Jag: Det är ju lagat nu.
K: Ja jag tog bort plåstret. Mamma, vart slog jag mig nånstans?
Jag: På knäet.

Tyvärr var jag alldeles för trött för att minnas allt. Han pladdrade på i säkert en halvtimme, och varje gång jag bad honom att vara tyst och sova nu, hördes ett Men, maaaammmaaa, och sedan pladdrade han på igen.
Tillslut fick jag säga åt honom att han fick välja mellan att gå upp och prata med pappa istället, eller sova med mig. Då blev han knäpptyst. I två minuter, sedan vaknade A till, sövde om henne, och K började pladdra igen...

Kommentarer
Postat av: floria

Åh, vilken härlig natt. Och ja, jag menar det ironiskt, även om han är så otroligt gullig. Myskille. Ok, om jag ska komma med lite önskemål... Grönt, rött eller rosa, stilrent och inte för plottrigt och inte skrivstilsaktigt. Annars så är jag inte så kräsen. Blev det ngåot lättare?

2008-02-02 ~ 14:19:08
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0