.mössa är bra

Idag kom jag på att det faktiskt fnns en fördel med vintern - mössan!
Mitt hår är sånt att jag måste tvätta det varannan dag, och då nästan på sekunden varannan dag. Tex, om jag tvättar det måndag morgon, då måste det tvättas onsdag morgon igen. Onsdag kväll går inte, för då ser det hemskt ut hela dagen.
MEN! Om jag tvättar det måndag morgon och måste tvätta det onsdag morgon så blir det ofta skitstressigt med att duscha eftersom två små trollungar alltid också ska i då, och dessutom kläs, ges mat och kläs i ytterkläder och så gå till dagis. Orka.
Så tack, tack, tack vintern! Bara dra på mössan över hemskt hår och ingen ser hemskheten alls, och så duscha i lugn och ro på kvällen istället. Bra va!

Iofs kan jag ju vara så smart att jag alltid tvättar det å kvällen...istället.

Idag när jag och A var ute på vanliga promenaden när hon skulle sova innan vi hämtade K, så var det jättehärligt i solen. Så snart blir det inte mössa mer...

Fast det är riktigt skönt det också!

Kommentarer
Postat av: floria

Haha, jag har samma problem, letar efter alternativ hela tiden. Idag valde jag knut och diadem. Hästsvans med håret i fläta eller uppsatt lugg kan funka också, tips till sommaren ;-)

2008-02-21 ~ 19:32:56
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0