.knäckbanan

Jag sitter här och funderar om jag ska gå och hacka lite mandel och göra knäckbanan. Det är ju bara så gott. Men jag åt en tallrik knäckbanan och glass igår... kan man verkligen äta sånt två dagar på rad?
Men vad dum jag är, klart att jag kan. Det är ju frukt! Typ....ja... lite nyttigare än godis iallafall.
Tänk att innan idag när A inte ville ha halva sin banan så åt jag upp den. Istället för att slänga den. Tänkte att jag testar och det gick!
Låter kanske lustigt, men ända sedan jag var gravid med K har jag inte kunnat äta bara banan utan att må illa. Banan i mat eller banan till glass har gått, men bara skala en banan och äta rakt av... nej, det har tagit emot. Men nu kan jag tydligen det igen.

Receptet på knäckbanan:
60 g margarin (japp, fett och gott)
3/4 dl socker
1 dl hackad mandel
1 msk vetemjöl
2 msk mjölk

Släng i allt i en kastrull och koka upp. Skiva bananer längs med längden och lägg i en form. Häll över smeten. Servera med glass. Eller utan glass. Det gör man som man vill - såklart - men det är godast med glass.
Jag brukar göra halvt recept när jag gör bara till mig själv.

Kommentarer
Postat av: floria

Gosh vad jag blev sugen. har ju allt hemma dessutom...

2008-02-05 ~ 21:34:23
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0