.ensam hemma

Ikväll är jag ensam. Eller... jag har ju två sovande barn och två sovande katter varav en i knät, så helt ensam är jag ju inte.
Dessutom har jag min chokladkaka. Förbannat också! Jag som hela tiden tänker att jag ska sluta med godis.

P har äntligen målat ytterligare en vägg i hallen, så nu är det bara en vägg kvar. Och alla dörrar, som ska bli vita. Dessutom ska vi få en ny spis! Wohoo! Äntligen. Vi måste bara bestämma oss om vi vill ha en vanlig spis, eller en med keramikhäll och varmluftsugn. Väljer vi det sista lägger de till 60 kronor på hyran. Standardhöjande. Det är på tiden att vi får lite bättre standard, och 60 kronor svider ju inte direkt i plånboken, men frågan är om det är värt det ändå.
Vi ska iallafall försöka få med barnlås. En gång när vi tog K till affären och han fick gå tog det ungefär en timme. När vi kom tillbaka upptäckte vi hur varm lägenheten kändes. Visade sig att ena plattan stod på högsta värmen och var glödande röd. Läskigt! Vi som alltid kollar spisen, trodde vi.

Kommentarer
Postat av: floria

Ta den med varmluft, det är värt det. Du kan ha tre plåtar inne samtidigt när du bakar pepparkakor och allt blir färdigt jättefort, lasange är färdigt innan du hinner blinka. SÅ skönt. Och det är mycket lättare att göra rent en keramikhäll.

Och föresten tycker jag designen är jättefin. Hur ska jag göra då, för att få in den i bloggen? Hrm.. jag vet, jag har ju erkänt att jag är hjärndöd när det kommer till sådant.

2008-02-02 ~ 20:49:14
URL: http://floria.blogg.se/
Postat av: floria

titta vad fint det blev!

2008-02-02 ~ 21:22:34
URL: http://floria.blogg.se/

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0