.den föll med ett brak

Trött imorse. Satt med K i soffan och blundade lite när det plötsligt härdes ett högt brak. Jag flög upp och första tanken som kom var "Var är A???"
Fick se prylar rasa över hela datorbordet och golvet, och trodde först att A låg under dem, men sedan såg jag henne komma ut från deras rum.

Det som brakade och föll var våra två lack-hyllor från ikea som satt över datorbordet. Mina scrapsaker; en kartong med dekorationer, två kartonger med papper, två album, en skärmaskin, en låda stämplar, en bokstavsstans. Ett yatzy, uno-spel, kortspel, två små högtalare, lite skivor och papper, ett glasögonfodral och en skål med K´s pärlplattor och pärlor.
Rakt ner på den bärbara datorn!
Som klarade sig utan en skråma. Och nästan allt la sig så fint. Uno-spelet som bara låg i en hög på en av hyllorna låg i två små högar på datorbordet, och av pärlorna trillade bara litegrann ut.

Frågan är bara om vi vågar sätta upp hyllorna igen, eller vad vi vågar lägga på dem. Meningen var ju att jag skulle ha mina scrapsaker där, men jag får nog ha dem i expediten istället och så får vi ha småsaker på lackhyllorna bara.

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0