.blommor och fågelkvitter

Gick ut med lillan trekvart innan det var dags att hämta K på dagis. Såg vårblommor och knoppar på buskarna, och hörde en massa fågelkvitter. Lite kallt och blåsigt, men nästan som vår.
Vintern är nog över nu. Vi har haft snö två gånger. Första gången i november, det snöade lite i en dag, men stannade bara kvar på små plättar i två-tre dagar. Inget som gick att göra något av iallafall. En dag i januari då vi åkte pulka och byggde snögubbe, men allt försvann på några timmar.
Jag gillar ju inte vintern särskilt mycket, så på sättochvis har det ju varit skönt. Men väldigt tråkigt för barnen.

De sover nu, och K sjöng egna påhittade visor om bajskorvar när jag la dem.
Jag äter en bajskorv, jag är en fluga, men jag har inga vingar, jag har inga vingar, så jag är ingen fluga...


Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0