.jag blev glad när han grät

På väg hem från stan kom vi på att mjölken var slut, så jag och K gick förbi affären. Köpte 3 julmust, 3 liter mjölk, jordnötssmör och lite grädde så jag kan göra mer julgodis.
När vi gick förbi leksakshyllan började det.
K: Jag har ingen traktor!

Sedan blev han jätteledsen och grät över att han inte har en traktor, han ville ha en traktor. Och jag försökte trösta så gott jag kunde, och inuti var jag så glad så glad. Inte att han grät utan för saken han grät för. För här hemma ligger precis en sådan traktor han vill ha, och jag vet att han kommer bli så lycklig på julafton!

Fast jag tyckte förstås synd om honom, försökte trösta ("Jag har inte pengar med mig till en traktor", "du får önska dig en av tomten") men det hjälpte inte förstås, men jag kunde ju bara inte avslöja julklappen.

Kommentarer
Postat av: floria

Vilken sötnos han är...

2008-12-22 ~ 09:26:00

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0