.en sommardag

I lördags var det så härligt! Jag tog barnen och åkte till slottsskogen. Vi hade med oss plättar och kalkonmackor. Tog spårvagnen strax efter kl 14 och kom väl fram 40 min senare eller något. Föst satte vi oss i gräset och åt mat. Försökte äta mat. Det kom FULLT med getingar och barnen blev hysteriska. K hade två i ansiktet och en ville sätta sig på A´s smörgås. De flög in i kylväskan och surrade runt oss. Fick gå därifrån, det gick inte att sitta kvar. Är det extra mycket getingar i år eller?

Sedan gck vi till den stora lekparken. Inte så lätt att vara ensam där upptäckte jag. Inte med två barn som  vill gå åt varsitt håll. Tillslut fick jag dem att leka på samma ställe och det gick bra ända tills A började förfölja fåglar. Hon gick efter en och skrattade som bara den.
Efter en timmes lek gick vi och köpte glass. Sedan tog vi en promenad och tittade på sälarna - succé - och pingvinerna och lite andra fåglar. Halv sex åkte vi hem. Var där i nästan 3 timmar, det var soligt, varmt och helt underbart! Årets sista sommardag?

Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0