.det gick lätt imorse

Jag trodde det skulle komma ett bakslag idag.
Igår var A s ledsen när jag åkte iväg på eftermiddagen, antagligen för att jag först lämnat och hämtat på dagis, och sedan plötsligt lämnade henne igen fast hemma.
I morsw började det med ett litet tandborstbråk, hon ska själv tycker hon, men det tycker inte jag. Ok när jag är färdig då... så det blev många tårar och lite hålla fast och det blev nog inte särskilt rent heller.
Sedan ville hon inte klä på sig tröjan och sen skulle hon inte ha jacka heller. Men hon var tvungen och sedan skrek hon tills vi såg en katt på väg till dagis.
Lämnade K först och sedan var det dags för A. Hon sprang in och klättrade upp på rutchkanan från sidan och åkte på mage ner och sen uppför trappan och ner på rumpan. Jag sa hejdå och hon var glad. Skönt! Hon är verkligen en liten dagis-tjej, precis som vi trodde.
K verkar trivas jättebra han också, det var ju lite upponer hela förra året men nu går han dit och är glad.

Kommentarer
Postat av: Denice

Vad modig du är! Det kommer säkert gå jättebra om du får det, även om det är nervöst i början. Jag brukar ju bara gå förbi dem som jobbar med sådant, då kanske jag ska vara lite snäll i fortsättningen om de inte får jobba kvar om de inte uppfyller en kvot, det var ju rätt hårt. Å andra sidan så kan ma nju söka andra jobb under tiden. Hur är arbetstidrena och lönen? Ok eller?

2008-08-22 ~ 14:27:07

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0