.sinnesstämning och ordspråk

Från tjejsnack


Vecka 14/08
Vad gör du när du är:

  • Arg?
Svär alldeles för mycket...

  • Ledsen?
Gråter eller mår kasst

  • Nedstämd?
Kramar mina barn så jag blir glad igen

  • Glad?
Skrattar och mår bra

  • Nykär?

Oj... det minns jag inte, var ju längesen nu. Men vi låg väl i sängen heeeela dagarna då haha.



Vecka 13/08
Ordspråk
  • Sämsta ordspråket?
Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (eh jovisst!)

  • Bästa ordspråket?
Oj, svårt...tänka tänka... kanske:
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något

  • Ditt egna påhittade ordspråk?
Har mest sådana som finns som jag gör om haha. Kommer inte på något nu...

  • Bäst sagda av ett barn?
Vet inte. K har sagt en massa sött men inga ordspråk direkt. Men när ja läste min gamla blogg hittade jag ett fint:
Du ska inte vara arg, du ska vara glad! Det var väl ett bra ordspråk av en 3-åring!

  • Ordspråk du lever efter?

Säkert många, men jag tar något bara:
Borta bra men hemma bäst (jag är hemma-människa)
Dessutom Små grytor har också öron då vi måste tänka oss lite för vad vi säger med en busig 3-åring i närheten haha.





Kommentarer

skriv något:

Namn:
Kom ihåg mig.

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

skriv här:

Trackback
RSS 2.0